T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Ülkemiz genelinde trafik güvenliğinin sağlanması ve trafik kazaları nedeniyle meydana gelen ölüm, yaralanma ve maddi kayıpların asgari düzeye çekilmesi amacıyla Bakanlığımızca başlatılan ve Valiliğimizce uygulamaya konulan tedbirler kapsamında gerçekleştirilen eğitim, kampanyalar ve yapılan denetimler neticesinde İlimiz genelinde 2019 yılında 2018 yılına göre;
* Kazaya Karışan Taşıt Sayısında %8,1
* Toplam Kazada %1,7
* Ölümlü Kazalarda %27
* Ölü Sayısında %32,7
* Yaralanmalı Kazalarda %6,1
* Yaralı Sayısında % 8,8’lik azalma meydana gelmiştir.
İlimiz Batı Anadolu’nun diğer bölgelerine açılan bir kapı durumunda ve transit geçiş merkezidir. Bu kapsamda artan trafik yoğunluğunda ilimizde meydana gelebilecek kazaları en aza indirmek amacıyla trafik güvenliğini tehlikeye sokabilecek makas atma, drift yapmak, kırmızı ışık ve hız ihlali, yetkisiz taşıma gibi konulara ilişkin cezai yaptırımlar ve denetimler artırılırken yaya öncelikli trafik anlayışı düzenlemesi hayata geçirilmiş, taşıtların yayalara ilk geçiş hakkını vermelerini sağlamak amacıyla kara yollarındaki yaya geçitlerine "önce yaya" görselleri çizilmiş ve yaya ile okul geçitlerinde yaya önceliği konusunda farkındalık ve kural bilinci oluşturmak amacıyla çeşitli tarihlerde kamu kurum ve kuruluş temsilcilerinin katıldığı uygulamalar gerçekleştirilmiştir.
Bu kapsamda alınan tedbirler neticesinde ilimizde gerçekleşen olumlu tabloyu daha da ileriye taşımak amacıyla sürücülerin ve yolcuların hız limitlerine uymaları, emniyet kemeri kullanımının arttırılması ve yaygınlaştırılması, yaya öncelikli trafik anlayışının geliştirilmesi ve trafik güvenliğinin arttırılmasına yönelik denetim ve tedbirlerin sürekliliğinin sağlanması ve denetimlerin arttırılması konularında zaruret hasıl olmuştur.
5442 sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 9/C maddesi “(Değişik: 2/7/2018 – KHK/703/138 md.) Vali, kanun, Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ve diğer mevzuatın neşir ve ilanını ve uygulanmasını sağlamak ve talimat ve emirleri yürütmekle ödevlidir. Bu işlerin gerçekleştirilmesi için gereken bütün tedbirleri almaya yetkilidir.” yine trafik güvenliğini ve kontrolünün sağlanması amacıyla, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 78/1 maddesinde “belirli sürücülerin ve yolcuların, araçların sürülmesi sırasında koruyucu tertibat kullanmaları zorunlu hale getirilmiştir.” amir hükmü gereğince;
Alınacak önlemler kapsamında İlimizde bulunan başta zırhlı (akrep, kobra, toma vb.) araçlar olmak üzere, tüm kamu kurum ve kuruluşlarının amirlerinin bizzat kendileri, şoför ve varsa korumaları da dahil olmak üzere araçlarında emniyet kemeri takacaklar, hız limitlerine uyacaklar ve bu uygulamayı alışkanlık haline getireceklerdir. Kurum amirleri kurumlarındaki aracı olan diğer birimlerin personel ve şoförlerine bu genelgemizi tebliğ edecekler ve tebliğ edildiğine dair tutanakları kurumlarında muhafaza edeceklerdir.
İstenen uygulamanın denetimi, İl/İlçe Emniyet Müdürlüğü ve İl/İlçe Jandarma Komutanlığınca sürekli olarak yapılacak, görülen aksaklıklar isim, kurum ve araç plakası belirtmek suretiyle Valiliğimize/Kaymakamlıklarımıza bildirilecektir. İhlali ve ihmali görülenler hakkında gerekli işlemler bizzat tarafımdan takip edilerek yapılacaktır. Polis ve Jandarmanın devamlı olarak ve sıfır toleransla denetleme yaptığı algısının yerleştirilmesi uygulamanın başarısı için şart görülmektedir.
Müftülüğümüzce Cuma hutbelerinde, Belediyelerce de billboard vb. yerlerde emniyet kemeri takmanın ve hız limitlerine uymanın önemi, trafik kurallarına uyulmadığı için ölüme sebebiyet vermenin cinayetle eşdeğer tutulması gerektiği, vatandaşlarımıza kazaların kontrol edilemez bir olgu olmadığı yönünde bilgilendirme çalışmaları yürütülecektir.
Kaymakamlarımız benzer uygulamayı ilçelerinde uygulayacak ve gerekli tedbirleri alacaklardır.
Bilgi ve gereğini önemle arz ve rica ederim.
Ülkemiz genelinde trafik güvenliğinin sağlanması ve trafik kazaları nedeniyle meydana gelen ölüm, yaralanma ve maddi kayıpların asgari düzeye çekilmesi amacıyla Bakanlığımızca başlatılan ve Valiliğimizce uygulamaya konulan tedbirler kapsamında gerçekleştirilen eğitim, kampanyalar ve yapılan denetimler neticesinde İlimiz genelinde 2019 yılında 2018 yılına göre;
* Kazaya Karışan Taşıt Sayısında %8,1
* Toplam Kazada %1,7
* Ölümlü Kazalarda %27
* Ölü Sayısında %32,7
* Yaralanmalı Kazalarda %6,1
* Yaralı Sayısında % 8,8’lik azalma meydana gelmiştir.
İlimiz Batı Anadolu’nun diğer bölgelerine açılan bir kapı durumunda ve transit geçiş merkezidir. Bu kapsamda artan trafik yoğunluğunda ilimizde meydana gelebilecek kazaları en aza indirmek amacıyla trafik güvenliğini tehlikeye sokabilecek makas atma, drift yapmak, kırmızı ışık ve hız ihlali, yetkisiz taşıma gibi konulara ilişkin cezai yaptırımlar ve denetimler artırılırken yaya öncelikli trafik anlayışı düzenlemesi hayata geçirilmiş, taşıtların yayalara ilk geçiş hakkını vermelerini sağlamak amacıyla kara yollarındaki yaya geçitlerine "önce yaya" görselleri çizilmiş ve yaya ile okul geçitlerinde yaya önceliği konusunda farkındalık ve kural bilinci oluşturmak amacıyla çeşitli tarihlerde kamu kurum ve kuruluş temsilcilerinin katıldığı uygulamalar gerçekleştirilmiştir.
Bu kapsamda alınan tedbirler neticesinde ilimizde gerçekleşen olumlu tabloyu daha da ileriye taşımak amacıyla sürücülerin ve yolcuların hız limitlerine uymaları, emniyet kemeri kullanımının arttırılması ve yaygınlaştırılması, yaya öncelikli trafik anlayışının geliştirilmesi ve trafik güvenliğinin arttırılmasına yönelik denetim ve tedbirlerin sürekliliğinin sağlanması ve denetimlerin arttırılması konularında zaruret hasıl olmuştur.
5442 sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 9/C maddesi “(Değişik: 2/7/2018 – KHK/703/138 md.) Vali, kanun, Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ve diğer mevzuatın neşir ve ilanını ve uygulanmasını sağlamak ve talimat ve emirleri yürütmekle ödevlidir. Bu işlerin gerçekleştirilmesi için gereken bütün tedbirleri almaya yetkilidir.” yine trafik güvenliğini ve kontrolünün sağlanması amacıyla, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 78/1 maddesinde “belirli sürücülerin ve yolcuların, araçların sürülmesi sırasında koruyucu tertibat kullanmaları zorunlu hale getirilmiştir.” amir hükmü gereğince;
Alınacak önlemler kapsamında İlimizde bulunan başta zırhlı (akrep, kobra, toma vb.) araçlar olmak üzere, tüm kamu kurum ve kuruluşlarının amirlerinin bizzat kendileri, şoför ve varsa korumaları da dahil olmak üzere araçlarında emniyet kemeri takacaklar, hız limitlerine uyacaklar ve bu uygulamayı alışkanlık haline getireceklerdir. Kurum amirleri kurumlarındaki aracı olan diğer birimlerin personel ve şoförlerine bu genelgemizi tebliğ edecekler ve tebliğ edildiğine dair tutanakları kurumlarında muhafaza edeceklerdir.
İstenen uygulamanın denetimi, İl/İlçe Emniyet Müdürlüğü ve İl/İlçe Jandarma Komutanlığınca sürekli olarak yapılacak, görülen aksaklıklar isim, kurum ve araç plakası belirtmek suretiyle Valiliğimize/Kaymakamlıklarımıza bildirilecektir. İhlali ve ihmali görülenler hakkında gerekli işlemler bizzat tarafımdan takip edilerek yapılacaktır. Polis ve Jandarmanın devamlı olarak ve sıfır toleransla denetleme yaptığı algısının yerleştirilmesi uygulamanın başarısı için şart görülmektedir.
Müftülüğümüzce Cuma hutbelerinde, Belediyelerce de billboard vb. yerlerde emniyet kemeri takmanın ve hız limitlerine uymanın önemi, trafik kurallarına uyulmadığı için ölüme sebebiyet vermenin cinayetle eşdeğer tutulması gerektiği, vatandaşlarımıza kazaların kontrol edilemez bir olgu olmadığı yönünde bilgilendirme çalışmaları yürütülecektir.
Kaymakamlarımız benzer uygulamayı ilçelerinde uygulayacak ve gerekli tedbirleri alacaklardır.